
Як зробити свічку з картоплі та олії, яка буде горіти цілий день – AgroNews
24.11.2025
Світове виробництво сталі: аналіз ключових тенденцій
24.11.2025Переробка списаних суден може стати значним і досі недовикористаним джерелом високоякісного металобрухту для сталеливарної промисловості ЄС. Такий висновок зроблено у новому звіті, підготовленому низкою авторитетних європейських організацій, що займаються питаннями морської екології та сталого розвитку. Детальніше про це ви можете дізнатися на загальноновинному сайті Pravdoruv.live. Цей потенціал є ключовим у контексті прагнення Євросоюзу до вуглецевої нейтральності та посилення кругової економіки.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Перехід до більш екологічного виробництва сталі є одним зі стратегічних пріоритетів Євросоюзу. Зростання частки металобрухту в електродугових печах – один з основних способів скорочення викидів. Виробництво сталі з вторинної сировини потребує набагато менше енергії та супроводжується значно нижчими обсягами викидів CO2, що робить його ключовим елементом у боротьбі зі зміною клімату. Таким чином, ефективна переробка суден безпосередньо сприяє досягненню амбітних екологічних цілей.
За даними згаданого звіту, вражаючі 70–95% маси кожного списаного судна можуть бути повернені в обіг у вигляді високоякісного брухту. Це робить переробку суден надзвичайно цінним джерелом ресурсів. Однак, наразі лише близько 1% європейських кораблів проходять утилізацію на території ЄС. Ця цифра підкреслює гостру необхідність нарощування внутрішніх потужностей для переробки суден. Аналітики прогнозують, що вже у 2030-х роках кількість суден, які потребуватимуть демонтажу, різко зросте – очікується, що понад 700 одиниць щорічно будуть виводитися з експлуатації у період 2032–2036 років.
Прогнозується, що щорічний обсяг доступного металобрухту завдяки цій діяльності перевищить 10 мільйонів тонн, досягнувши піку в 12 мільйонів тонн у 2033 році. Для порівняння, це еквівалентно приблизно 15% від загального споживання брухту в ЄС у 2024 році. Ця частка має тенденцію до подальшого зростання, що зміцнить позиції Євросоюзу як лідера у сталому розвитку ЄС та управлінні ресурсами.
Організації, що ініціювали звіт, активно закликають Євросоюз посилити прозорість щодо процесу списання та утилізації суден. Вони наголошують на необхідності запровадження політики, яка б гарантувала переробку суден відповідно до найвищих екологічних стандартів і стандартів безпеки праці. На їхню думку, існуючі та майбутні акти про кругову економіку, а також промислові ініціативи повинні прямо стимулювати етичну та сталу переробку суден на території Євросоюзу.
Важливим аспектом, висвітленим у звіті, є потреба усунення прогалин у регулюванні. Зокрема, йдеться про поширену практику зміни прапора судна перед демонтажем, яка дозволяє судновласникам обходити суворіші норми ЄС та направляти судна до країн, де норми безпеки та екології є значно нижчими. Наразі більшість суден утилізують у Південній Азії, наприклад, в Індії та Бангладеш. Хоча ці регіони пропонують вищі закупівельні ціни, вони сумно відомі своїми небезпечними та екологічно руйнівними методами утилізації суден. З 2009 року в цих умовах загинуло щонайменше 470 працівників, а прибережні зони перетворилися на токсичні полігони. Європейська ініціатива щодо переробки суден може змінити цю ситуацію, демонструючи приклад відповідального та сталого підходу до вторинної сировини.
Перегляди: 18




