Уряд України зареєстрував важливий законопроєкт №14237, спрямований на кардинальне удосконалення порядку використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення. Цей документ, ініційований представником Кабміну, обіцяє значні зміни для агросектору, спрощуючи низку ключових процедур, пов’язаних з управлінням державними землями. Мета цих змін – підвищити ефективність землекористування, забезпечити прозорість та знизити корупційні ризики, що є критично важливим для розвитку агробізнесу та продовольчої безпеки країни.
Слідкуйте за оновленнями в аграрному секторі.
Проєктом закону, що стосується змін використання сільгоспземель, передбачається низка ключових нововведень, які мають спростити та уніфікувати підходи до управління земельними ресурсами:
- Перш за все, заплановано значно спростити процедуру встановлення та зміни цільового призначення земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які перебувають у державній власності. Це дозволить аграріям швидше адаптуватися до ринкових умов та оптимізувати свою виробничу діяльність, що особливо актуально для вирощування органічної продукції.
- Другий важливий аспект – спрощення процедури поділу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності. Проєкт закону чітко визначає порядок дій та повноваження відповідальних органів у випадку, коли необхідно виділити частину ділянки, на якій розташований об’єкт нерухомого майна, від частини, вільної від забудови. Це забезпечить ефективніше управління державними землями та дозволить оптимально розподіляти ресурси.
- Також передбачається спростити процедуру реєстрації речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності. Це стосується тих ділянок, що були сформовані за результатами поділу, що суттєво прискорить юридичне оформлення та уникне зайвих бюрократичних зволікань.
- Для підвищення відповідальності учасників земельних торгів щодо набуття права оренди землі, законопроєкт встановлює гарантійний внесок у розмірі 100% стартового розміру річної орендної плати. Цей механізм має на меті відсіяти недобросовісних учасників та забезпечити серйозність намірів претендентів на державні землі.
- Щодо проведення повторних торгів, законопроєкт встановлює чіткий термін їх проведення у разі, якщо попередні торги не відбулися або переможець не виконав своїх зобов’язань. Це сприятиме безперервності процесу та швидшому залученню земельних ділянок до економічного обігу.
- Крім того, проєкт закону передбачає, що гарантійний внесок у повному обсязі перераховуватиметься оператором електронного майданчика на рахунки організатора земельних торгів у разі невиконання переможцем торгів умов. Це посилить фінансову дисципліну та захистить інтереси держави.
- Нарешті, документ прагне удосконалити та конкретизувати вимоги до застосування норм статті 130 Земельного кодексу України. Це стосується осіб, які бажають взяти участь у земельних торгах щодо продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення або їх передачі в користування (зокрема, в суборенду), що забезпечить прозорість та рівні умови для всіх учасників агробізнесу.
«Законопроєкт спрямований на забезпечення досягнення ефективності використання земель сільськогосподарського призначення державної власності, підвищення продовольчої безпеки країни та уникнення корупційного складника під час розроблення документації із землеустрою, прийняття рішень відповідним органом, землекористувачем, а також уникнення ризиків недобросовісних дій учасників торгів з набуття права оренди, суборенди земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності», — пояснив представник Кабміну у Верховній Раді Тарас Мельничук.
Ці зміни використання сільгоспземель є вкрай важливими для всіх сільськогосподарських підприємств, які працюють з державною землею або планують розширити свій земельний банк, зокрема для виробників органічної продукції. Вони створюють більш сприятливі та прозорі умови для ведення агробізнесу та сприяють стабілізації економіки України. Законопроєкт №14237 обіцяє стати значним кроком до модернізації земельних відносин та підвищення інвестиційної привабливості аграрного сектору.
Перегляди: 86






