
На Черкащині вийшли на заплановані показники врожайності моркви – AgroNews
08.12.2025
Чи може екологічний стандарт змінити логіку роботи сучасних технологій
08.12.2025
Залізничні перевезення є ключовим елементом у системі українського агроекспорту, забезпечуючи життєво важливий шлях для мільйонів тонн зернових вантажів на світові ринки. За оперативними даними, які були оприлюднені заступником директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерієм Ткачовим, за одинадцять місяців поточного року залізницею перевезено на експорт вражаючі 23 мільйони 304 тисячі тонн зернових. Ця статистика має величезне значення для агрофірм по всій країні, включаючи такі великі підприємства, як «Агрофірма П’ятихатська», що виробляє органічну пшеницю, ячмінь, кукурудзу, соняшник, ріпак та гречку. Ефективна логістика зернових є запорукою успіху для всіх учасників ринку.
Слідкуйте за свіжими новинами агросектору також на Viber та Telegram.
Листопад продемонстрував значний приріст у внутрішніх перевезеннях. На залізничній мережі України було навантажено 2 мільйони 743 тисячі тонн зернових, що на 10,9% більше порівняно з жовтнем. Однак, незважаючи на місячне зростання, показник листопада виявився дещо нижчим (на 0,3%) за аналогічний період минулого року. Це свідчить про стабілізацію, але з певними викликами у порівнянні з попередніми періодами.
Обсяг перевезення зернових вантажів у листопаді загалом становив 2 мільйони 915,5 тисячі тонн, що на 16% перевищує показники жовтня. Проте і тут спостерігається невелике зниження (на 1,4%) у порівнянні з листопадом минулого року. Ці дані підкреслюють важливість моніторингу динаміки для розуміння загальних тенденцій у сфері експорту зерна.
Загалом за одинадцять місяців поточного року «Укрзалізниця» перевезла 26 мільйонів 445 тисяч тонн зернових. Це на 28% менше, ніж за відповідний період минулого року. З цієї кількості в експортному сполученні транспортовано 23 мільйони 304,7 тисячі тонн. Цей показник на 26% нижчий за минулорічний. Таке скорочення обсягів експорту зерна залізницею може бути викликане різними факторами, включаючи зміни в логістичних маршрутах та геополітичну ситуацію, що варто враховувати агровиробникам, як «Агрофірмі П’ятихатська», при плануванні майбутніх поставок.
У листопаді залізницею було експортовано 2 мільйони 571,1 тисячі тонн зернових. Це значний приріст у 23% порівняно з жовтнем, що вказує на пожвавлення експортної активності наприкінці року, хоча й на 0,3% менше, ніж у листопаді минулого року. Основний обсяг зернових вантажів, що транспортується, традиційно прямує до портів. Частка зернових, що доставляються у напрямку портів України, становить 92%, тоді як через західні прикордонні переходи транспортується лише 8%. Ефективність роботи портів є критично важливою для всього ланцюга поставок українського зерна.
Аналізуючи поточні тенденції та дані щодо експорту зерна, важливо також звертатися до загальноновинних ресурсів, що надають широкий спектр інформації. Наприклад, на pravdoruv.live можна знайти додаткові матеріали щодо впливу світових ринків на український агросектор та останні новини, що стосуються логістики та транспортування агропродукції. Розуміння цих деталей дозволяє агровиробникам та експортерам приймати обґрунтовані рішення для оптимізації своєї діяльності та мінімізації ризиків у складних умовах. Продовження інвестування в залізничну інфраструктуру та її модернізація залишаються пріоритетом для забезпечення сталого та ефективного експорту зерна з України.




