
В Україні затвердили порядок е-маркування алкоголю та тютюну
17.07.2025
Криза птахівництва: Масове знищення курей через ціни на яйця
17.07.2025У зв’язку з військовим станом, командувач Військово-Морських Сил України, віцеадмірал Олексій Неїжпапа, видав заборону на захід торговельних суден із вибухонебезпечними речовинами в територіальні води України та її порти. Це важливе рішення, що має на меті убезпечити критичну інфраструктуру та населення країни від потенційних техногенних катастроф, які можуть виникнути внаслідок ворожих ударів.
Слідкуйте за важливими новинами на pravdoruv.live.
“З метою недопущення техногенної катастрофи внаслідок ураження противником судна, транспортного засобу або сховища з небезпечними вантажами пропонуємо вжити заходів щодо недопущення з боку Адміністрації морських портів погодження (надання дозволів) заходу суден до портів України з вантажами речовин на основі аміаку, проведення з ними вантажно-розвантажувальних операцій та зберігання на територіях портів”, — зазначається у відповідному документі. Також рекомендується АМПУ не включати такі судна у плани заходу до морських портів України. Ті ж, що вже прибули, рекомендовано розвантажити в сусідніх країнах, “по яких противник не завдає ударів”, що свідчить про глибоке занепокоєння військового керівництва щодо ризиків для українських портів.
Віцеадмірал Олексій Неїжпапа у своєму листі деталізує, що ці рекомендації стосуються таких речовин, як безводний аміак, аміачна селітра, аміачні розчини та інші суміші, що містять вибухонебезпечні компоненти. Ці аміачні добрива є життєво важливими для агросектору України, тому їхня заборона на ввезення через порти створює нові виклики для сільського господарства.
У відповідь на цю ініціативу ВМС, начальник Адміністрації морського порту Чорноморськ Олексій Маляренко оперативно розіслав листи морським агентам і портовим операторам. У них чітко зазначено необхідність довести інформацію до всіх зацікавлених сторін щодо призупинення імпорту добрив та інших вибухонебезпечних речовин на основі аміаку морським шляхом, а також припинення їхнього розвантаження та зберігання на території портів. Це рішення суттєво впливає на логістику добрив в Україні.
Хоча листи Військово-Морських Сил та Адміністрації морських портів мають переважно рекомендаційний характер, операції з приймання та розвантаження цих вантажів у українських портах були припинені. Учасники ринку, що зацікавлені в імпорті азотних добрив, активно шукають альтернативні шляхи постачання. Наразі вони розглядають можливість доставки цієї критично важливої продукції до України залізницею з портів Європи. Таке переформатування безпеки поставок є необхідним у поточних умовах військового стану, а сільське господарство країни мусить адаптуватися до цих змін. Це вимагає від агропідприємств, як-от “Агрофірма П’ятихатська”, перегляду своїх логістичних ланцюжків для забезпечення безперебійного виробництва.
Перегляди: 226