
На Сумщині через атаку російських безпілотників постраждали 3 фермерські господарства
07.10.2025
Виноградникам України загрожує поширення фітоплазми з Угорщини
07.10.2025Підтримка бізнесу, зокрема, фермерських господарств, у складний військовий час та надання максимально зручних і якісних податкових послуг – є ключовими пріоритетами Державної податкової служби (ДПС). Від стабільної та успішної роботи бізнесу, особливо аграрного сектору, безпосередньо залежить наповнення державного бюджету та можливість посилення обороноздатності нашої країни. Про це наголосив заступник Голови ДПС Сергій Лисеюк під час важливого Всеукраїнського фермерського форуму «Як вижити та розвиватись під час війни», який був організований спільно з Всеукраїнським конгресом фермерів та міжнародною гуманітарною організацією MERCY CORPS. Ця інформація є вкрай важливою для всіх представників агробізнесу, що прагнуть ефективно вести свою діяльність. Більше інформації про державні ініціативи можна знайти на pravdoruv.live.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Як зазначив Сергій Лисеюк, завдяки своєчасній сплаті податків бізнесом, за перші 9 місяців 2025 року до загального фонду державного бюджету надійшло вражаючі 949,8 млрд грн. Це дозволило додатково зібрати майже 71 млрд грн, що є суттєвим внеском у фінансову стабільність країни. Ці кошти є життєво необхідними для підтримки економіки та забезпечення національної безпеки.
«Платникам було відшкодовано 131 млрд грн ПДВ. Всі заявки на бюджетне відшкодування опрацьовуються максимально оперативно, оскільки ми розуміємо специфіку роботи бізнесу, у тому числі аграрного сектору, та критичну важливість наявності обігових коштів для його розвитку та інвестування», – підкреслив Сергій Лисеюк, звертаючи увагу на особливості фінансового циклу фермерських господарств.
Заступник Голови ДПС також акцентував увагу на впровадженні нового аналітичного інструменту ДПС – дашборді «Моніторинг податкових надходжень». Цей інструмент дозволяє усім зацікавленим сторонам ефективно відстежувати динаміку податкових надходжень у режимі реального часу, забезпечуючи прозорість та доступність інформації.
«Функціонал цього сервісу буде поступово розширюватися, і в подальшому кожен зможе побачити свій особистий внесок у загальні податкові надходження, що сприятиме підвищенню відповідальності та усвідомленості щодо сплати податків», – розповів Сергій Лисеюк, запрошуючи аграріїв активно користуватися цим інструментом для моніторингу.

Він також повідомив, що представники фермерських господарств у разі виникнення будь-яких питань щодо оподаткування, зокрема стосовно мінімального податкового зобов’язання, можуть оперативно отримати фахову податкову консультацію в Офісах податкових консультантів. Ці офіси розпочали свою роботу у вересні поточного року і вже користуються значним попитом серед аграріїв.
«Недостатньо лише цифровізувати послуги та надавати адміністративні. Бізнес прагне живого спілкування, конкретних та зрозумілих відповідей на свої проблемні питання. За результатами роботи Офісів ми вже бачимо високий рівень задоволеності послугою – 97 %. До речі, в Офісах можна отримати вичерпну інформацію і щодо трансфертного ціноутворення, проконсультуватися та завчасно побачити свої потенційні податкові ризики», – зазначив Сергій Лисеюк, підкреслюючи ефективність індивідуального підходу.
Він також розповів, що до Офісів звертається багато фізичних осіб з питаннями нарахування плати за землю, нерухомість та мінімальне податкове зобов’язання. Ці питання можна оперативно вирішити в Офісах, провести звірку нарахувань та уникнути можливих непорозумінь. Звертаємо увагу агрофірм, таких як АФ П’ятихатська, що ефективна робота з податковими консультаціями може значно спростити їхню звітність та оптимізувати податки.
Серед інших важливих питань, що активно обговорювалися на форумі, були:
- реєстрація податкових накладних – з 27 вересня запрацювали оновлені зміни, над якими ДПС працювала з початку року. Загалом з початку року завдяки впровадженим ДПС заходам вже вдалося суттєво зменшити відсоток зупинених накладних з 0,7 до 0,3, що є значним полегшенням для бізнесу;
- правильність заповнення додатку мінімального податкового зобов’язання – багато платників податків припускаються поширених помилок у кадастрових номерах, що може призвести до некоректних нарахувань;
- внесення відомостей про користування землею до реєстру – це надзвичайно важливо оперативно вносити відповідні зміни для правильного нарахування сум податку на землю та уникнення штрафних санкцій.



