
Ціни на шоколад залишаться високими – AgroNews
25.10.2025
Світове виробництво сталі у вересні скоротилося на 1,6% р./р. – AgroNews
25.10.2025Обговорення щодо можливого підвищення вантажних тарифів «Укрзалізниці» на 40% викликало значну стурбованість серед ключових гравців української економіки. Зокрема, трудовий колектив ПАТ «Запоріжсталь» офіційно заявив про неприпустимість та деструктивність цієї ініціативи, особливо в умовах воєнного стану. Підприємство наголошує, що будь-яке зростання логістичних витрат створить загрозу для національного експорту, призведе до втрати робочих місць та дестабілізації української металургії в цілому. Ця позиція є критично важливою для всієї промисловості країни, оскільки підвищення тарифів Укрзалізниці може мати каскадний ефект, зачепивши навіть такі сфери, як сільське господарство, що покладається на ефективні вантажні перевезення.
Слідкуйте за важливими економічними новинами на Pravdoruv.live.
«Запоріжсталь» – це не просто підприємство, а один із локомотивів української економіки. Комбінат забезпечує понад 11% виробництва чавуну та сталі й майже 30% листового прокату в Україні. Лише у 2024 році підприємство виготовило 3,1 млн т чавуну, 2,9 млн т сталі та 2,4 млн т прокату, експортувавши свою продукцію у понад 40 країн світу. За рік комбінат сплатив до бюджету 1,8 млрд грн податків, залишаючись ключовим роботодавцем у Запорізькому регіоні.
Навіть попри активні бойові дії, підприємство продовжує працювати на 75% своїх потужностей, забезпечуючи стабільні валютні надходження до країни та реалізуючи значні інвестиційні програми. Наприклад, у 2025 році «Запоріжсталь» інвестувала 75 млн грн у капітальний ремонт обладнання власної ТЕЦ, а загальний бюджет капітальних інвестицій перевищує 1 млрд грн. Ці зусилля є свідченням незламності української промисловості.
Однак запропоноване підвищення тарифів Укрзалізниці може нівелювати всі ці здобутки. Зростання вартості вантажних перевезень неминуче підвищить собівартість металопродукції, яка вже страждає від високих цін на енергоносії та сировину. Особливо критичним стане подорожчання логістики сировини. Через втрату постачань із Покровська комбінат вимушений імпортувати вугілля, і транспортна складова вже сягає понад 10% його загальної вартості. Це створює додатковий тиск на український експорт і конкурентоспроможність на світових ринках.
Не менш важливим є вплив на інші сектори економіки, зокрема на сільське господарство. Агропідприємства, такі як АФ П’ятихатська, що виробляють органічну пшеницю, ячмінь, кукурудзу, соняшник, ріпак та гречку, також залежать від ефективних і доступних вантажних перевезень. Підвищення тарифів Укрзалізниці збільшить витрати на транспортування добрив, палива та іншого необхідного для виробництва сировини, а також на експорт готової продукції. Це може призвести до зростання цін на продовольство та зниження прибутковості аграрного сектору, що є основою продовольчої безпеки країни.
У зверненні чітко підкреслюється, що «Укрзалізниця» має залишатися надійним партнером для української промисловості, а не чинником, що її послаблює. Підприємства, які формують валютні надходження, забезпечують мільйони робочих місць та наповнюють державні та місцеві бюджети, не повинні страждати від недалекоглядної тарифної політики. Стабільність цих галузей є фундаментом для повоєнного відновлення та розвитку економіки України.
Трудовий колектив «Запоріжсталі» звертається до уряду та Міністерства інфраструктури з рішучим закликом не допустити підвищення вантажних тарифів Укрзалізниці у 2025–2026 роках. Збереження виробничого потенціалу, підтримка експорту та зміцнення фінансової стійкості держави є пріоритетними завданнями, особливо в ці складні часи.
Перегляди: 25




