
Польща звинувачує Україну в проблемах своїх сталеварів
22.10.2025
АТ «Укрзалізниця» знов планує підвищити вантажні тарифи, що стане ударом по промисловості та економіці. Про це попереджає об’єднання підприємств «Укрметалургпром», пише agronews.ua.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Як зазначили в «Укрметалургпромі», за інформацією ЗМІ, УЗ планує чергове підвищення вантажних тарифів – на 27% у поточному році та ще 11% з 2026-го.
В ОП нагадують, що ключовими статтями українського експорту традиційно є продукція ГМК. Саме тому важливо зберегти експортний потенціал промислового сектору, робочі місця та економічну стабільність держави.
Наразі металургійні та залізорудні підприємства, розташовані на підконтрольній території України, працюють лише на 40–85% довоєнних потужностей. Українська продукція ГМК втрачає конкурентоспроможність через одночасний тиск високих логістичних витрат, енергокризи, кадрового дефіциту та зростання тарифів державних монополій – насамперед, у сфері залізничних перевезень.
Подальше підвищення тарифів призведе до скорочення виробництва в ГМК – зупинки бюджетоутворюючих підприємств, експорту, валютних надходжень і податкових платежів до бюджету. Вартість перевезення залізницею (тариф + вагон) для 3-го класу вантажів (метал) вже сьогодні вища, ніж автоперевезення, а наступне підвищення прискорить відтік вантажів на автотранспорт, що призведе до додаткового руйнування доріг.
В «Укрметалургпромі» сподіваються, що міністерство розвитку громад та територій не допустить ухвалення цього рішення. Там закликають уряд та профільне відомство утриматись від підвищення вантажних залізничних тарифів у 2025-2026 роках.
Замість цього пропонуються наступні кроки:
- передбачити у держбюджеті-2026 цільові видатки на компенсацію збитків пасажирських перевезень та припинити крос-субсидування коштом вантажних перевезень (практика ЄС) в обсязі близько 25 млрд грн;
- надати УЗ сприяння в отриманні необхідних регуляторних рішень уряду та парламенту, що знизять фінансове навантаження на неї та розширять її базу доходів;
- сприяти УЗ в приведенні її мережі у відповідність до поточних обсягів перевезень та потреб Сил Оборони України, визначити необхідний обсяг фінансування для цього та передбачити в держбюджеті необхідне фінансування у 2027-му та наступні роки.
«А ініціатива підвищення тарифів – не розв’язання проблем, а чергове шкідливе тимчасове рішення, що відтерміновує розв’язання системних проблем «Укрзалізниці», знижує конкурентоспроможність української промисловості та зменшує доходи держави», – підсумовують в «Укрметалургпромі».