
ДАР: Мінагрополітики оновило функціонал для аграріїв
23.06.2025
Як поділити земельну ділянку між співвласниками: алгоритм та нюанси
23.06.2025
Обсяги перевезення зерна Укрзалізницею у червні 2024 року зазнали суттєвого скорочення. За перші 18 діб місяця на мережі АТ «Укрзалізниця» було навантажено лише 658,8 тис. тонн зернових вантажів, що становить майже 55% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Ця тенденція викликає занепокоєння серед учасників аграрного ринку, зокрема таких виробників органічної продукції, як Агрофірма П’ятихатська, для яких ефективна логістика є ключовим фактором успіху.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Водночас варто відзначити, що обсяг перевезених зернових вантажів за аналогічний період минулого року сягав 1,336 млн тонн. Це означає, що поточні показники червня 2024 року є не лише нижчими за минулорічні, а й на 8% меншими, ніж у травні поточного року. Такі дані свідчать про складну ситуацію в секторі логістики зерна, що безпосередньо впливає на можливості експорту української агропродукції та потенціал агробізнесу в цілому.
Заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов пояснив, що розбіжності між показниками навантаження та перевезення можуть бути спричинені нещодавньою кібератакою, яка вплинула на ІТ-системи компанії. Наслідки цієї атаки досі відчуваються, і не всі системи працюють повністю синхронно, що призводить до певних неточностей у статистичних даних перевезення зерна.
«Цифри можуть бути дещо некоректними. Ми досі отримуємо частину паперових документів з перевезень, які з певним запізненням потрапляють у нашу ІТ-систему. Саме тому виникає така велика різниця: навантажили 658 тис. тонн, а перевезли — понад 1,3 млн», — пояснив фахівець. Така ситуація вимагає ретельного аналізу та вдосконалення систем звітності, адже точні дані є критично важливими для планування та розвитку сільського господарства України.
За оперативними даними залізничників, фактичний обсяг перевезень зерна за червень становить близько 750 тис. тонн. Ця цифра краще корелює з реальними показниками навантаження і підкреслює реальні масштаби скорочення. Зниження обсягів перевезення зерна Укрзалізницею викликає занепокоєння, адже залізничний транспорт є одним із ключових для аграріїв, особливо для транспортування великих обсягів пшениці, ячменю, кукурудзи, соняшнику, ріпаку та гречки, що виробляються українськими господарствами. Ця інформація є важливою для розуміння поточної ситуації на ринку зерна, про що детальніше можна дізнатися на pravdoruv.live.
Однією з основних причин такого різкого падіння обсягів перевезень називається низька ціна на агропродукцію, яка є вкрай нецікавою для українських аграріїв. Це демотивує їх до продажу зерна, що, у свою чергу, призводить до зменшення обсягів, що надходять на залізничні шляхи. Крім того, трейдерські компанії перебувають у сезонній паузі та періоді відпусток, що також негативно впливає на активність ринку експорту зерна.
«Ми маємо дуже низький показник перевезення зерна. Причини – дуже не цікава для аграріїв ціна на продукцію. Водночас трейдерські компанії перебувають у сезонній паузі, у відпустках. Внаслідок цього ми недоекспортували від 2 до 4 млн тонн», – відзначив Ткачов. Цей значний недоекспорт свідчить про серйозні виклики для українського агробізнесу, що потребує комплексних рішень для стабілізації ринку та підтримки виробників сільськогосподарської продукції.
Для Агрофірми П’ятихатська, як і для багатьох інших аграрних підприємств, що займаються вирощуванням та продажем органічної продукції, стабільність у перевезенні зерна є критично важливою. Забезпечення ефективної логістики дозволяє не лише реалізовувати врожай, а й планувати подальші цикли виробництва. Ситуація з Укрзалізницею підкреслює необхідність гнучкого підходу та пошуку альтернативних шляхів транспортування, а також формування справедливих цін на зерно на світовому ринку. Це допоможе підтримати сільське господарство України та забезпечити його сталий розвиток попри зовнішні виклики та турбулентність ринку.