Українська залізнична логістика є ключовим елементом успішного експорту сільськогосподарської продукції, зокрема зерна. Сьогодні діє найнижчий тариф на перевезення 1 тонни зерна до портів, який становить близько 17 доларів США. Це, безумовно, створює сприятливі умови для аграріїв, дозволяючи їм максимізувати прибутки та зберігати конкурентоспроможність на світових ринках. Проте, як зазначив заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов під час зустрічі Trend&Hedge Club, така ціна створює виклики для самого підприємства, обмежуючи можливості розвитку та підвищення ефективності.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Валерій Ткачов підкреслив, що попри прийнятну вартість логістики для аграріїв, «Укрзалізниця» буде наполягати на індексації тарифів. Прогнозується, що підвищення тарифів на перевезення зерна може скласти від 4 до 5 доларів за тонну. Це означає зростання на 37-40%, якщо відповідні домовленості з урядом будуть досягнуті. Для таких підприємств, як Агрофірма П’ятихатська, що виробляє органічні зернові культури, як-от пшениця, ячмінь, кукурудза, соняшник, ріпак та гречка, це матиме безпосередній вплив на операційні витрати.
«Я вважаю, що це підйомна ціна, адже у 2024 році залізнична логістика вартувала 22 долари за 1 тонну зерна. Таким чином, ми якраз вийдемо на минулорічний рівень, що дасть нам змогу функціонувати в складних умовах війни», — пояснив Валерій Ткачов. Збільшення доходів від тарифів на перевезення зерна дозволить «Укрзалізниці» інвестувати у модернізацію інфраструктури, оновлення рухомого складу та підвищення якості послуг, що є критично важливим для забезпечення безперебійної логістики зерна та підтримки експортного потенціалу країни. Для українського сільського господарства стабільна та ефективна залізничні перевезення є запорукою успіху.
Водночас, за словами Ткачова, вартість перевалки зерна в портах сьогодні знизилася до 7 доларів за тонну, тоді як минулого року вона коливалася в межах 10-12 доларів. Ця економія на портовій перевалці може частково компенсувати зростання залізничних тарифів, дозволяючи аграріям, таким як Агрофірма П’ятихатська, підтримувати конкурентоспроможність своєї продукції на міжнародних ринках. Слід зазначити, що загальна вартість транспортування є ключовим фактором у формуванні кінцевої ціни українського зерна.
Рішення щодо індексації тарифів на перевезення зерна є компромісом між необхідністю підтримки фінансової стабільності «Укрзалізниці» та забезпеченням привабливих умов для аграрного сектору. Подальші переговори між залізничним перевізником та урядом визначатимуть майбутнє логістики зерна в Україні. Для отримання більш широкої інформації про економічні рішення та їхній вплив на вітчизняний бізнес, радимо відвідати pravdoruv.live. Ця новина є вкрай важливою для всього сільського господарства України, оскільки вона безпосередньо впливає на рентабельність виробництва та експорт зерна.
Перегляди: 8