Чай з присмаком зради: які бренди продовжують заробляти по обидва боки війни, – розслідування.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Як пишуть журналісти, через «чистих» дистриб’юторів та офшорні компанії низка чайних брендів продовжує заробляти по обидва боки війни — в Україні та росії, просто під різними назвами.
Серед них і бренди, які багато хто вважав «своїми»: Basilur, Ahmad Tea, Orimi Trade, Greenfield та інші.
- Richard, Curtis, Майський – всі ці марки належать компанії “Май”, заснованій українцем Ігорем Лісіненком, який був депутатом держдуми від “єдиної росії”. В Україні бізнес працював через “Май Україна”, яку після початку повномасштабного вторгнення переписали спочатку на жінку з Полтавщини без бізнес-досвіду, потім на вірменську фірму, а згодом створили “Трипільське Сонце” – фактично ту саму компанію з новою вивіскою.
- Greenfield, Tess, Принцеса Нурі – ними володіє “Орімі Трейд”, один із найбільших російських холдингів. В Україні його інтереси представляє “Орімі Україна” (нині “ТС Трейд”), яку 2022 року Антимонопольний комітет оштрафував на 80 млн грн за приховування справжніх власників.
- Basilur– преміальний бренд, співзасновником якого є москвич Андрій Мареєв. У липні 2023-го в москві з’явився офіційний дистриб’ютор “Базилур Ті Імпорт”. Чай одночасно продається і в Україні, і в росії – фактично кожна пачка там фінансує окупаційні війська.
- Ahmad Tea також має виробництво в рф та офіційного дистриб’ютора, який поставляє продукцію на російський ринок.
Юристи пояснюють: якщо міжнародна компанія має дистриб’юторів у різних країнах, держава наразі не має важелів це заборонити. Але чи купувати чай у виробників з «подвійними стандартами» – питання репутації та свідомого вибору споживачів.
Перегляди: 30