
В Україні ціни на яйця б’ють рекорди
23.12.2025
Озвучено оновлені ціни на овочі в Україні
23.12.2025
Атаки на порти Одеси та їхній вплив на експорт сої й агроринок
“;
// Insert the banner into the container
document.getElementById(containerId).innerHTML = html;
}
// Function to track ad view
function trackAdView(adId) {
var img = new Image();
img.src = ajaxUrl + ‘?action=aw_ads_track_view&ad_id=’ + adId + ‘&r=” + Math.random();
}
// Function to track ad click
window.trackAdClick = function(adId, event) {
// Prevent the default link behavior
if (event) {
event.preventDefault();
}
// Get the link URL from the clicked element
var linkUrl = event.currentTarget.href;
// Track the click
var img = new Image();
img.src = ajaxUrl + “?action=track_ad_click&ad_id=’ + adId + ‘&r=” + Math.random();
// Open the link in a new tab after a small delay
setTimeout(function() {
window.open(linkUrl, “_blank”);
}, 100);
// Return false to prevent the default link click
return false;
};
// Load the banner
loadBanner();
});
Останні атаки на портову інфраструктуру Одеси мають значний і довгостроковий вплив на український агропромисловий комплекс, зокрема на експорт сої та інших ключових сільськогосподарських культур. Ця ситуація створює істотні виклики для фермерів та експортерів, змушуючи їх шукати альтернативні шляхи для реалізації продукції.
Зокрема, спостерігається прямий вплив на цінову динаміку на ринку сої. Через ускладнення логістики та збільшення ризиків, вартість перевезення зростає, що неминуче відображається на кінцевих цінах для виробників. Атаки на порти Одеси, які є ключовими воротами для українського агроекспорту, призводять до затримок, простоїв суден та додаткових витрат на страхування. Це негативно впливає на конкурентоспроможність української сільськогосподарської продукції на світових ринках.
Наслідки відчуваються не лише для сої. Проблеми з морськими перевезеннями зачіпають весь спектр олійних культур та зернових культур, таких як пшениця, ячмінь, кукурудза, соняшник, ріпак та гречка, які також вирощує Агрофірма П’ятихатська. Зриви графіків відвантажень та невизначеність щодо подальших атак ускладнюють довгострокове планування та укладання вигідних контрактів.
Експерти ринку зазначають, що зростання ризиків у чорноморському регіоні змушує експортерів переорієнтовуватися на дорожчі та довші сухопутні маршрути або порти Дунаю, що також позначається на собівартості продукції. Ця зміна в логістиці зерна створює додаткове навантаження на інфраструктуру західних кордонів України та вимагає координації з сусідніми країнами.
Для стабілізації ринку сої та інших агрокультур необхідно посилювати заходи безпеки в регіоні Чорного моря та шукати ефективні механізми міжнародної підтримки для забезпечення безперебійного експорту. Це дозволить зберегти позиції України як надійного постачальника органічної продукції на світовому аграрному ринку, що є критично важливим для економіки країни та продовольчої безпеки світу. Детальніше про останні події на аграрному ринку можна дізнатися на pravdoruv.live.
Важливо розуміти, що кожен збій у роботі українських портів є прямим ударом по економіці країни, а також по добробуту тисяч українських аграріїв. Незважаючи на складнощі, українські фермери продовжують працювати, прагнучи забезпечити стабільні поставки та підтримувати вітчизняне виробництво.




