
Як правильно поливати моркву наприкінці червня, щоб виросла соковитою
23.06.2025
В Україні дешевшають овочі нового врожаю: аналіз цін
24.06.2025Уряд Китаю оголосив про значні зміни у своїй імпортній політиці щодо металобрухту. Починаючи з серпня поточного року, будуть послаблені існуючі обмеження на ввезення цієї сировини. Крім того, вперше дозволено постачання так званої «чорної маси» – це відходи від переробки акумуляторів. Цей крок є частиною стратегії Пекіна, спрямованої на трансформацію промисловості та досягнення амбітних екологічних цілей.
Дізнавайтеся більше актуальних новин на Pravdoruv.Live.
Оновлені правила, що стосуються поставок брухту з-за кордону, передбачають не лише розширення переліку дозволених до імпорту матеріалів, але й пом’якшення вимог до їхньої якості, а також можливість ввезення змішаних сортів. Це відкриває нові перспективи для міжнародних постачальників, сприяючи збільшенню обсягів надходження цінної вторинної сировини на китайський ринок.
За оцінками провідних ринкових аналітиків, завдяки цим змінам, Китай імпорт металобрухту може щорічно перевищувати 1 мільйон тонн. Це є суттєвим зростанням порівняно з обсягами 2024 року, коли було імпортовано менш ніж 200 тисяч тонн. Хоча така динаміка є позитивною для просування екологічного виробництва сталі, загальний обсяг імпортованого брухту залишається відносно невеликим у порівнянні з колосальними 1,2 мільярда тонн залізної руди, завезеної минулого року. Переважна більшість цієї руди традиційно використовується для живлення доменних печей, що свідчить про значну залежність металургійної промисловості від первинних ресурсів.
Оголошений захід повністю відповідає ширшим цілям Китаю щодо декарбонізації. Стратегія спрямована на зниження залежності від імпорту залізної руди та активне просування більш екологічних методів виробництва. Очікується, що послаблення імпорту брухту, яке було вперше ініційоване у 2021 році з більш жорсткими обмеженнями, прискорить перехід до виробництва сталі за допомогою електродугових печей (ЕДП). Цей підхід є значно менш енергоємним та більш дружнім до довкілля, оскільки дозволяє ефективно переробляти вторинну сировину та суттєво зменшувати вуглецеві викиди.
Нагадаємо, що на сталеливарну промисловість Китаю припадає майже 15% загальних викидів вуглецю в країні. Відтепер ця галузь інтегрована до національного ринку вуглецевих квот, що стимулює підприємства до пошуку інноваційних рішень для зниження екологічного сліду. Збільшення використання переробки брухту є ключовим механізмом для досягнення цих амбітних цілей, адже це дозволяє мінімізувати споживання енергії та обсяги парникових газів порівняно з традиційним виробництвом сталі з первинної сировини. Дозвіл на імпорт відходів акумуляторів у вигляді “чорної маси” також сприятиме розвитку кругової економіки.
Проте, навіть за умов значного збільшення обсягів імпорту металобрухту, його вплив на тлі щорічного виробництва сталі в Китаї, яке вимірюється сотнями мільйонів тонн, ймовірно, буде поступовим. Торік внутрішнє споживання вторинної сировини в КНР вже перевищило 220 мільйонів тонн. Це свідчить про значний внутрішній потенціал. Таким чином, загальна ситуація на ринку металургійної сировини найближчим часом, можливо, не зазнає кардинальних змін. Наразі пом’якшення правил імпорту розглядається як довгостроковий підтримувальний захід, що має створити передумови для майбутніх структурних трансформацій у металургійній галузі Китаю, підтримуючи її сталий розвиток та екологічну відповідальність.