
На розмінування сільгоспземель України піде 83 роки – AgroNews
08.09.2025
Господарство із Закарпаття планує повністю механізувати збір фундука – AgroNews
08.09.2025
В Україні, попри виклики великої війни, успішно стартував безпрецедентний проєкт публічно-приватного партнерства у портовій сфері, епіцентром якого став Чорноморськ. Ця ініціатива знаменує собою важливий крок у відновленні та розвитку економічної інфраструктури країни. Віцепрем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба офіційно підписав наказ про створення конкурсної комісії у присутності Прем’єр-міністра України Юлії Свириденко, що дало старт цьому амбітному плану.
Слідкуйте за важливими економічними новинами також у Viber та Telegram.
«Це початок прозорої міжнародної процедури, у якій змагатимуться провідні компанії світу. Попереду — підготовка документації за участю IFC, ЄБРР та провідних консультантів, оголошення конкурсу і визначення інвестора», – наголосив Олексій Кулеба, підкреслюючи глобальний інтерес до інвестицій в порт Чорноморськ.
До проєкту увійшли Перший та Контейнерний термінали порту Чорноморськ, що охоплюють шість глибоководних причалів та всю необхідну інфраструктуру. Важливою умовою є те, що ці стратегічні активи залишаються у державній власності. Завдяки публічно-приватному партнерству, інвестор залучає значний капітал та міжнародний досвід, беручи на себе зобов’язання з масштабної модернізації портової інфраструктури та ефективного управління на основі прозорого довгострокового договору. Ця модель дозволить не лише покращити роботу порту, а й забезпечити стабільний економічний розвиток регіону.
Масштаб проєкту вражає та відкриває нові можливості для української економіки:
- передбачаються сотні мільйонів доларів інвестицій у порт Чорноморськ для модернізації причалів та обладнання;
- очікується понад 1,1 мільярда доларів надходжень до державного та місцевих бюджетів протягом 40 років;
- буде створено більше тисячі нових робочих місць із надійними гарантіями для працівників;
- відновлення контейнерних перевезень Україна до 250 тисяч TEU щороку вже за три роки, з перспективою повернення до довоєнного рівня у понад півмільйона. Цей аспект є критично важливим для логістики зернових та інших агрокультур, включаючи органічні зернові, що дозволить значно збільшити експорт агропродукції.

«Для громади Чорноморська цей проєкт означає стабільність і нові можливості. Для всієї країни – розвиток контейнерних перевезень і зміцнення позицій України на світовій логістичній карті. Запуск публічно-приватного проєкту в Чорноморську стане моделлю для подальших ініціатив у портовій сфері», – наголосив Кулеба, підкреслюючи загальнодержавне значення цього кроку. Більше інформації про подібні ініціативи можна знайти на правдорув.live.
Проєкт вже викликав значний інтерес: понад 40 міжнародних портових операторів та інвесторів виявили свою зацікавленість, що обіцяє високу конкуренцію та найкращі умови для держави. Це підтверджує стратегічну важливість України як логістичного хабу, особливо для експорту агропродукції, що є ключовим для економіки. Успішна модернізація портової інфраструктури в Чорноморську зміцнить позиції країни на міжнародних ринках і сприятиме створенню нових робочих місць, що є запорукою подальшого процвітання.
Перегляди: 37




