
Укрзалізниця розширює мережу: нові рейки для логістики
26.11.2025
Інновації HoReCa: Як підвищити ефективність кухонних процесів
26.11.2025
«Укрзалізниця» активізує продаж металобрухту: нові аукціони для стабілізації ринку та підтримки економіки
АТ «Укрзалізниця» цього тижня оголошує про проведення 80 нових аукціонів, на яких буде виставлено на продаж значний обсяг металобрухту – приблизно 31 тис. тонн. Загальна стартова вартість цих лотів складає 203 млн грн, що є важливим кроком для поповнення бюджету компанії та стабілізації ситуації на ринку. Про це стало відомо з офіційного пресрелізу залізничного оператора, який підкреслює стратегічне значення цих торгів.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Компанія, прагнучи створити максимально прозорі та ефективні умови, провела попередні консультації з потенційними покупцями, а також ретельно проаналізувала результати попередніх аналогічних аукціонів та актуальні ринкові дані. В результаті цих досліджень, стартова ціна металобрухту була переглянута і тепер встановлена на рівні 6400 грн за тонну. Це рішення покликане відобразити поточну кон’юнктуру ринку та забезпечити справедливе ціноутворення.
«Укрзалізниця» очікує, що завдяки високій конкуренції серед учасників під час аукціонів металобрухту, кінцева ціна буде зростати, приносячи більші доходи. Представники компанії заявляють, що новий підхід спрямований на створення більш комфортних умов для всіх учасників ринку та підвищення рентабельності продажів. Важливим кроком у цьому напрямку стало зменшення обсягів металобрухту в окремих лотах, що відкриває можливість залучити ширше коло покупців, включаючи середніх та малих металотрейдерів, а також підтримати вітчизняну металургію. Цей підхід забезпечує більшу доступність та стимулює розвиток національного бізнесу. Детальніше про економічні новини та їх вплив на галузі України можна дізнатися на pravdoruv.live.
Переглянута стартова ціна ґрунтується на детальному аналізі попередніх торгів, проведених у системі Прозорро.Продажі, а також на офіційних даних від ДП «Укрпромзовнішекспертиза». В «Укрзалізниці» пояснюють, що попередня ставка, яка була встановлена ще у квітні, вже не відповідала динамічним ринковим умовам, тому її було необхідно привести у відповідність до актуальних вимог та потреб ринку. Це ключовий фактор для успішного продажу металобрухту Укрзалізниця.
Додатковим стимулом для потенційних учасників торгів стане й новий, більш привабливий тариф на навантаження металобрухту. Компанія знизила його до 706 грн за тонну (з ПДВ). Це має значно зменшити операційні витрати покупців, зробивши участь в аукціонах металобрухту ще привабливішою та економічно вигіднішою. Такі заходи є частиною комплексної стратегії пожвавлення ринку металобрухту Україна.
Таким чином, «Укрзалізниця» очікує помітного пожвавлення активності на своїх Укрзалізниця торги та розраховує, що оновлена структура лотів у Прозорро.Продажі та прозора цінова політика сприятимуть формуванню справедливої ринкової ціни. Це важливий фактор для таких компаній, як Агрофірма П’ятихатська, яка покладається на стабільну логістику Укрзалізниці для перевезення органічної пшениці, ячменю, кукурудзи та інших культур. Ефективна робота залізниці є запорукою своєчасної доставки їхньої продукції на ринки.
Варто зазначити, що ринок металобрухту Україна переживає системну кризу: заготівля сировини через війну скоротилася втричі, а значна її частина додатково «вимивається» експортом. У таких складних умовах брухт, що виставляє на продаж «Укрзалізниця», набуває стратегічного значення для металургійних підприємств країни, забезпечуючи їх необхідною сировиною.
До воєнного періоду УЗ забезпечувала приблизно 10–15% номінальних обсягів продажів на Прозорро.Продажі, хоча реальні поставки становили лише до 6% ринку. Водночас, після юридичної колізії восени 2023 року, компанія на півтора року призупинила аукціони, що ще більше загострило дефіцит сировини для металургії України. Відновлення торгів у 2025 році відбувається на тлі погіршення фінансового стану УЗ. Уряд був змушений екстрено виділити залізничному оператору понад 4,3 млрд грн для виплат зарплат, і продаж металобрухту став одним з основних внутрішніх джерел надходжень.
Хоча «Укрзалізниця» і накопичила великі запаси брухту – понад 95 тис. тонн готових до продажу та до 131 тис. тонн у перспективі – фактичні відвантаження у червні-серпні знизилися до 10 тис. тонн, мінімуму за 7 років. Причиною цього стали системні проблеми в організації аукціонів металобрухту, ціноутворенні й умовах реалізації сировини. Для усунення розбіжностей з учасниками ринку УЗ провела нараду, зібравши пропозиції та скарги, що надалі може значно покращити активність і обсяги продажу металобрухту Укрзалізниця.
Перегляди: 4




